Acompanyament per educadores 

Com incorporem l’educació sexual als centres educatius?

La nostra proposta es basa acompanyar-vos durant tres sessions que inclouen formació teorica sobre sexualitat i educació sexual, una diagnòsi de l’estat de l’educació sexual al centre i al  territori i una proposta de pla d’acció per definir una visió, una estratègia i accions per implementar l’educació sexual al vostre centre.

    ⋅ Objectius

    1. Ampliar la mirada dels equips docents sobre la sexualitat

    2. Adquirir eines teòriques per definir i emmarcar el concepte de sexualitat i l’educació sexual en el marc actual.

    3. Analitzar quines accions s’estan implementant des dels centres educatius per treballar la sexualitat.

    4. Fer una diagnòsi de les potencialitats i mancances de les accions implementades des dels centres educatius.  

    5. Analitzar des d’una perspectiva comunitària quins son els agents del municipi que intervenen en l’educació sexual 

    5. Definir una visió, una estratègia i un conjunt d’accions coherents per implementar l’educació sexual als centres fomentant el treball en xarxa. 

    ⋅ Continguts principals

    Sessió 1. La sexualitat i l’educació sexual

    Què és la sexualitat i què és l’educació sexual? Proposem una sessió de dues hores per emmarcar la sexualitat a l’actualitat. Per proposar una revisió de les propies creences i mites, per conèixer el marc actual tant a nivell legal com a nivell educatiu i per plantejar una nova mirada, des de la diversitat, el plaer i l’autoconeixement. Explicarem la proposta de diagnòsi de centre educatiu i proposarem que respongueu uns qüestionaris per poder recollir informació de cara a la següent sessió. 

     

    Sessió 2. On som i cap on anem?


    Es treballaran els qüestionaris i es farà una diagnosi autocrítica dels centres. Quines debilitats tenim? Quines fortaleses podem treballar per millorar? Quin és el context del nostre centre? Quines dificultats o barreres trobem per implementar educació sexual? Per altra banda, a través de dinàmiques participatives, es consensuarà una mirada i uns objectius conjunts que es volen treballar per assolir una bona educació i un bon acompanyament de la sexualitat des de cada centre educatiu.

     

    Sessió 3. Passem a l’acció!

     A la tercera sessió passarem a l’acció. Definirem quines estratègies volem implementar i les traslladarem a objectius i accions per dur-les a terme. Calendaritzarem les accions i establirem responsables per implementar-les. Es consolidaran també estratègies per l’avaluació de la intervenció a través d’indicadors que ens permetin saber si les accions s’estan duent a terme o si s’han de replantejar.

     

    ⋅ Metodologia

    Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva

    ✏  A qui va adreçat?

    A centres educatius, grups de centres educatius, taules de salut o espais transversals que involucrin diversos agents del municipi…

    🧙‍♀️ Talleristes

    Totes les sessions seran dinamitzat per dues talleristes.

    ⏳  Durada

    Tres sessions de dues hores + treball entre sessions.

    Vols adaptar el format?

    escriu-nos a info@mandragores.cat!

    Aquesta web utilitza Cookies pròpies per al seu correcte funcionament. En fer clic sobre el botó Acceptar, acceptes lús daquestes tecnologies i el processament de les teves dades per a aquestes finalitats.   
    Privacidad