Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Tallers per a educadores

Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Un curs per capgirar l’educació sexual que no et deixarà indiferent!

Formació

Sexualitat

Feminisme

Eines

Una formació per repensar l’educació sexual des d’una perspectiva feminista. Per a professionals inconformistes i amb ganes d’aprendre, revisar-se i compartir.

Aquest curs és per a tu si…

  • Ets la profe motivada del claustre i et sents sola a l’hora de proposar més educació sexual
  • Estàs fart/a de comentaris homòfobs i se t’han acabat les idees per contestar-los
  • Creus que els cursos en línia s’haurien d’haver acabat amb la pandèmia
  • Estàs fent tallers de sexualitat i et ve de gust repensar-los en un espai col·lectiu
  • Ets un home cis hetero i et vols replantejar la teva figura com a referent
  • Et falten coneixements o eines per atrevir-te a impartir educació sexual
  • Et ve de gust un espai que combini la revisió personal amb una proposta educativa
  • Vols posar el teu granet de sorra a la transformació del model de sexualitat

Et proposem un curs de 4 sessions on treballarem:

SESSIÓ 1.

Introducció: la sexualitat i l’educació sexual

Aquesta primera sessió la volem dedicar a comprendre que és la sexualitat des d’una mirada interseccional.

Situar-la com un fenomen social, cultural i històric ens permetrà analitzar i entendre com és en l’actualitat i què podem fer per avançar en la transformació de l’educació sexual i del model de sexualitat.

Alhora, reflexionarem com es construeix, com hi interfereixen els discursos mediàtics i quins estereotips i prejudicis se’ns activen quan treballem amb joves.

 

 SESSIÓ 2.

Cos i salut sexual

La segona sessió la dedicarem a conèixer el cos, els genitals i el canvis de la pubertat, des d’una perspectiva no binària i diversa, que contribueixi a transformar els discursos que fomenten els malestars corporals.

Parlarem de salut sexual posant en joc el plaer i les experiències i plantejarem propostes que superin els discursos de la prevenció basats en la por.

Perquè va de cos, hi posarem el cos!

 

 

SESSIÓ 3.

Relacions, referents i la reproducció de mites

Com es construeix el desig? Aquesta pregunta ens marca el punt de partida de la tercera sessió, on parlarem de l’imaginari de la sexualitat i de com es configura.

Abordarem el paper que hi tenen les representacions audiovisuals del sexe i les relacions afectives (al porno, pel·lícules, sèries…) en la reproducció de models i mites.

Pensarem estratègies per millorar la comunicació i saber identificar dinàmiques tòxiques i saludables en les relacions.

I per si et sents boomer, ens posarem al dia dels referents juvenils actuals.

SESSIÓ 4.

Situacions quotidianes i el rol de l’educadora

En aquesta última sessió passarem a l’acció!

Aprofitant l’experiència i els aprenentatges, trobarem estratègies per millorar la nostra intervenció amb adolescents i joves.

Partirem d’aquelles situacions on trobem dificultats per avançar o intervenir de manera profunda i posarem en joc el nostre rol com a educadores.

 

Com ho farem?

No volem un format unidireccional!

Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió, tant individual com col·lectiva. Alhora,
oferirem eines i continguts teòrics clau per abordar l’educació sexual sense caure en mites i prejudicis.

I perquè no ens quedi curt, totes les sessions es complementaran amb lectures o altres recursos per continuar aprofundint en els diferents continguts treballats.

En resum:

✏  A qui va adreçat?
Professorat, educadores sexuals, monitores, infermeres, metges, mares, pares, treballadores del món educatiu i social i totes aquelles motivades en transformar l’educació sexual.

🧙‍♀️ Quantes serem? Màxim 25 persones

👉 Quan serà?
Dissabte i diumenge al matí de 10 a 14.30.
8 i 9 de febrer
15 i 16 de febrer

⏳  Quantes hores? 23 hores: 4 sessions de 4,5h cadascuna i 5 hores de treball a casa.

👉 On?
A l’espai culturai gastronòmic
Tarambana, a Cardedeu

👉 Quant costarà? 120€

*Si tens alguna dificultat per assumir el cost del curs, posa’t en contacte amb nosaltres perquè disposem de beques econòmiques. 

👉Potser t’interessa saber que…
El curs es fa en un espai accessible per persones amb mobilitat reduïda i compta amb l’opció d’interpretació amb llegua de signes!

👉 Ep! Aquest curs està reconegut pel Departament d’Educació!

Testimonis del curs

“El curs és molt necessari i molt recomanable. És molt pràctic, ja que ens dona eines reals per dur dinàmiques a l’aula i també per tenir en compte tot el què implica l’educació sexoafectiva. Com d’important és el rol de les formadores en un taller d’aquestes característiques i també de com d’importants són els comentaris que fem i com ens comportem d’avant dels i les adolescents el dia a dia. Jo crec que m’he revisat bastant.”

M’ha semblat molt interessant i he obtingut moltíssima informació durant tot el curs. Crec que els continguts i les sessions són molt dinàmiques i està molt bé. Acabem amb molta informació, amb molt material i molta reflexió.”

“M’ha agradat l’equilibri entre les explicacions més magistrals i les dinàmiques, tant individuals com participatives. Crec que la formació m’ha ajudat a obrir els ulls. Que tinc moltes coses que aprendre i que moltes d’elles vindran a través de l’experiència, però crec que podré identificar millor els meus prejudicis i barreres.”

Com acompanyem el cicle menstrual?

Com acompanyem el cicle menstrual?

Tallers per a educadores i famílies

Com acompanyem el cicle menstrual?

En aquest taller revisarem la mirada amb la que acompanyem el cicle menstrual des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per conèixer amb més profunditat el cicle menstrual i saber com acompanyar-lo, desmuntant el tabú i els mites que existeixen al voltant. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i reflexió.

⋅ Objectius

1. Fer una anàlisi crítica de la visió que la nostra societat té del cicle menstrual.

2. Desmuntar mites, falses creences i tabús.

3. Revisar de quina manera la visió social del cicle menstrual ens influeix com a persones i com a educadores, mares i/o pares. 

4. Dotar d’eines i recursos per acompanyar el cicle menstrual i el coneixement del cos.

⋅ Continguts principals

– El cicle menstrual i les seves fases.

– Anatomia dels genitals interns i externs.

– Tabús i mites en relació al cicle menstrual.

– Mètodes de recollida de sagnat.

– Revisió de les pròpies vivències i creences.

– La mirada i el paper de les educadores, famílies i/o referents en l’acompanyament del cicle menstrual i el coneixement del cos.

⋅ Metodologia

Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar el cicle menstrual sense caure en mites i prejudicis. 

✏  Nombre de participants

Aproximadament 30 joves/infants.

🧙‍♀️ Talleristes

El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

👉 A qui va adreçat?

Educadores, famílies i/o referents de joves i infants en altres àmbits.

⏳  Durada

Una sessió de 2 hores.

    Com acompanyem la sexualitat?

    Com acompanyem la sexualitat?

    Tallers per a educadores

    Com acompanyem la sexualitat?

    En aquest taller repensarem l’educació sexual des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per acompanyar la sexualitat de joves i infants. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i que permetin reflexionar sobre mites i tabús al voltant de la sexualitat i sobre com podem abordar-los.

    ⋅ Objectius

    1. Fer una anàlisi crítica del model de sexualitat i de l’educació sexual en la societat actual.

    2. Desmuntar mites, creences i tabús al voltant de la sexualitat.

    3. Revisar de quina manera el model de sexualitat hegemònic ens influeix com a persones i com a educadores i/o mares i pares.

    4. Dotar d’eines i recursos per a l’educació sexual.

    5. Repensar en quin model de sexualitat volem educar en els nostres espais d’intervenció.

    ⋅ Continguts principals

    SESSIÓ 1

    – La sexualitat en la societat patriarcal

    – Concepte de sexualitat des d’una visió multidimensional

    – Revisió de les pròpies creences

    – Eines per desmuntar tabús i mites i repensar l’acompanyament en relació a:

    Orientació del desig i diversitat sexual

    Gènere i sexualitat

    Identitat i expressió de gènere, sexe i orientació sexual

    Anatomia dels genitals

    Masturbació

    SESSIÓ 2

    – Revisió de les pròpies creences

    – Eines per desmuntar tabús i mites i repensar l’acompanyament en relació a:

    Infeccions de transmissió sexual

    Límits i consentiment

    – Eines i recursos per l’acompanyament de la sexualitat

    – La mirada i el paper de les educadores, famílies i/o referents en l’acompanyament

     

    ⋅ Metodologia

    Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar l’educació sexual sense caure en mites i prejudicis. 

    ✏  Nombre de participants

    Aproximadament 20 participants

    🧙‍♀️ Talleristes

    El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

    👉 A qui va adreçat?

    Educadores, famílies i/o referents de joves i infants en altres àmbits.

    ⏳  Durada

    Dues sessions de 2 hores cada una

      Aquesta web utilitza Cookies pròpies per al seu correcte funcionament. En fer clic sobre el botó Acceptar, acceptes lús daquestes tecnologies i el processament de les teves dades per a aquestes finalitats.   
      Privacidad