Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Tallers per a educadores

 Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

En aquest curs repensarem l’educació sexual d’adolescents i joves des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per acompanyar la sexualitat. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i que permetin adquirir eines per millorar l’acompanyament de la sexualitat.

⋅ Objectius

1. Fer una anàlisi crítica del model de sexualitat i de l’educació sexual en la societat actual.

2. Dotar d’eines i recursos per a l’educació sexual.

3. Desmuntar mites, creences i tabús al voltant de la sexualitat.

4. Revisar les pròpies creences i com influencien en la intervenció educativa.

5. Conèixer i analitzar els referents en sexualitat de joves i adolescents.

6. Detectar i analitzar els principals agents socialitzadors en matèria de sexualitat de l’entorn.

7. Revisar i repensar el model d’educació sexual de l’entorn educatiu de joves i adolescents.

⋅ Continguts principals

SESSIÓ 1.

Plaer, diversitat i autoconeixement

– Concepte de sexualitat des d’una visió multidimensional

– La sexualitat en la societat patriarcal

– Mites i tabús: masturbació i autoconeixement dels genitals

– Sexe, gènere i orientacions dels desig: conceptes i estereotips

SESSIÓ 2.

Transformant l’acompanyament de la sexualitat

– Model d’educació sexual actual

– Agents socialitzadors en matèria de sexualitat

– Canvi de perspectiva de l’educació sexual i de la salut sexual

– La mirada i el paper de les professionals en l’acompanyament

– Eines i recursos per a l’acompanyament

SESSIÓ 3.

Referents juvenils i la reproducció de mites

– Referents actuals de les joves en matèria de sexualitat: sèries, música, youtubers i porno

– Model de sexualitat i violències sexuals en l’adolescència

– Referents alternatius

SESSIÓ 4.

Compartint estratègies i projectes

– Dificultats, reptes i estratègies de les professionals en matèria d’educació sexual

– Eines per a la gestió de grups

– Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves

– Servies i projectes del territori

– Valoració i tancament

⋅ Metodologia

Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar l’educació sexual sense caure en mites i prejudicis. Totes les sessions es complementaran amb lectures o altres recursos per seguir aprofundint en els diferents contingutst treballats. Per ara, les sessions seran en línia i dinamitzades per dues talleristes. 

✏  Nombre de participants

Aproximadament 20 participants

🧙‍♀️ Talleristes

El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

👉 A qui va adreçat?

Professionals del món de l’educació i/o referents de joves i adolescents en altres àmbits.

⏳  Durada

Quatre sessions de 2 hores cada una

    Com acompanyem el cicle menstrual?

    Com acompanyem el cicle menstrual?

    Tallers per a educadores i famílies

    Com acompanyem el cicle menstrual?

    En aquest taller revisarem la mirada amb la que acompanyem el cicle menstrual des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per conèixer amb més profunditat el cicle menstrual i saber com acompanyar-lo, desmuntant el tabú i els mites que existeixen al voltant. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i reflexió.

    ⋅ Objectius

    1. Fer una anàlisi crítica de la visió que la nostra societat té del cicle menstrual.

    2. Desmuntar mites, falses creences i tabús.

    3. Revisar de quina manera la visió social del cicle menstrual ens influeix com a persones i com a educadores, mares i/o pares. 

    4. Dotar d’eines i recursos per acompanyar el cicle menstrual i el coneixement del cos.

    ⋅ Continguts principals

    – El cicle menstrual i les seves fases.

    – Anatomia dels genitals interns i externs.

    – Tabús i mites en relació al cicle menstrual.

    – Mètodes de recollida de sagnat.

    – Revisió de les pròpies vivències i creences.

    – La mirada i el paper de les educadores, famílies i/o referents en l’acompanyament del cicle menstrual i el coneixement del cos.

    ⋅ Metodologia

    Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar el cicle menstrual sense caure en mites i prejudicis. 

    ✏  Nombre de participants

    Aproximadament 30 joves/infants.

    🧙‍♀️ Talleristes

    El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

    👉 A qui va adreçat?

    Educadores, famílies i/o referents de joves i infants en altres àmbits.

    ⏳  Durada

    Una sessió de 2 hores.

      Com acompanyem la sexualitat?

      Com acompanyem la sexualitat?

      Tallers per a educadores i famílies

      Com acompanyem la sexualitat?

      En aquest taller repensarem l’educació sexual des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per acompanyar la sexualitat de joves i infants. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i que permetin reflexionar sobre mites i tabús al voltant de la sexualitat i sobre com podem abordar-los.

      ⋅ Objectius

      1. Fer una anàlisi crítica del model de sexualitat i de l’educació sexual en la societat actual.

      2. Desmuntar mites, creences i tabús al voltant de la sexualitat.

      3. Revisar de quina manera el model de sexualitat hegemònic ens influeix com a persones i com a educadores i/o mares i pares.

      4. Dotar d’eines i recursos per a l’educació sexual.

      5. Repensar en quin model de sexualitat volem educar en els nostres espais d’intervenció.

      ⋅ Continguts principals

      SESSIÓ 1

      – La sexualitat en la societat patriarcal

      – Concepte de sexualitat des d’una visió multidimensional

      – Revisió de les pròpies creences

      – Eines per desmuntar tabús i mites i repensar l’acompanyament en relació a:

      Orientació del desig i diversitat sexual

      Gènere i sexualitat

      Identitat i expressió de gènere, sexe i orientació sexual

      Anatomia dels genitals

      Masturbació

      SESSIÓ 2

      – Revisió de les pròpies creences

      – Eines per desmuntar tabús i mites i repensar l’acompanyament en relació a:

      Infeccions de transmissió sexual

      Límits i consentiment

      – Eines i recursos per l’acompanyament de la sexualitat

      – La mirada i el paper de les educadores, famílies i/o referents en l’acompanyament

       

      ⋅ Metodologia

      Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar l’educació sexual sense caure en mites i prejudicis. 

      ✏  Nombre de participants

      Aproximadament 20 participants

      🧙‍♀️ Talleristes

      El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

      👉 A qui va adreçat?

      Educadores, famílies i/o referents de joves i infants en altres àmbits.

      ⏳  Durada

      Dues sessions de 2 hores cada una