Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Curs. Com acompanyem la sexualitat d’adolescents i joves?

Tallers per a educadores

Com acompanyem la sexualitat a l’adolescència?

Un curs per capgirar l’educació sexual que no et deixarà indiferent!

Una formació per per repensar l’educació sexual des d’una perspectiva feminista. Per a professionals inconformistes amb ganes d’aprendre,
revisar-se i compartir.

Educació sexual 

Acompanyament

Adolescència

Feminisme

Aquest curs és per a tu si…

  • Ets la profe motivada del claustre amb ganes de posar l’educació sexual al centre.

  • Et falta seguretat per abordar la sexualitat amb adolescents, però tens ganes d’aprendre.

  • Necessites eines per intervenir amb més confiança davant de situacions reals amb joves.

  • Ja fas tallers de sexualitat i et ve de gust revisar-los en col·lectiu, compartir dubtes i enriquir-los.

  • Et sents una mica boomer i vols actualitzar-te. 

  • Ets un home cis hetero i vols repensar el teu paper com a referent educatiu.

  • Busques un espai que combini revisió personal, mirada feminista i recursos pedagògics.

  • Vols posar el teu granet de sorra per transformar la manera com eduquem el desig, el plaer i les relacions.

Et proposem un curs de 4 sessions on treballarem:


📚 
Sessió 1 —
La sexualitat i l’educació sexual


Aquesta primera sessió la dedicarem a presentar el grup per començar a conèixer-nos. Parlem de què és la
sexualitat des d’una mirada interseccional i contextualitzem quin és el model actual d’educació sexual i quins són els paradigmes que ens precedeixen. Situar la sexualitat com un fenomen social, cultural i històric ens permetrà analitzar i entendre com és en l’actualitat i què podem fer per transformar-la. Alhora, veurem com interfereixen els discursos mediàtics i quins estereotips i prejudicis se’ns activen quan treballem amb joves. Treballarem els nostres privilegis i opressions per ser més conscients dels impactes que podem tenir com a educadores. 


💬 Sessió 2 —
Cos i salut sexual 

La segona sessió la dedicarem a conèixer el cos, l’anatomia dels genitals i el canvis de la pubertat, des d’una perspectiva no binària i diversa, que contribueixi a transformar els discursos que fomenten la grassofòbia, la pressió estètica i els malestars corporals. Parlarem de salut sexual posant en joc el plaer i la gestió de riscos, parlem d’ITS i plantejarem propostes d’abordatge que van més enllà del paradigma de la prevenció centrat en la por.

I perquè va de cos, hi posarem el cos!

 


🎬
Sessió 3 —
Desig, porno i referents


Com es construeix el desig? Aquesta pregunta ens marcarà el punt de partida de la tercera sessió, on parlarem de les fantasies, de l’imaginari de la s_xualitat i de com es configura. Analitzarem el paper que hi tenen les representacions audiovisuals del s_xe i les relacions afectives (p0rno, pel·lícules, sèries…) i farem propostes per treballar-ho. Practicarem estratègies per millorar la comunicació i agafarem eines per saber identificar dinàmiques saludables i perjudicials en les relacions s_xuals i afectives.
I
 per si et sents boomer, ens posarem al dia dels referents juvenils actuals.


📍 Sessió 4 —Rol de l’educadora
i gestió de casos

En aquesta última sessió passarem a l’acció! Aprofitant l’experiència i els aprenentatges, trobarem estratègies per millorar la nostra intervenció amb adolescents i joves. Ens aturarem a relfexionar sobre quin és el nostre rol i analitzarem les nostres mancances i potencialitats com a educadores.  Treballarem situacions i casos on trobem dificultats per avançar o intervenir de manera profunda i posarem en joc el nostre rol com a educadores. I per acabar, posarem a prova els aprenentatges que hem fet durant el curs! Acabarem el curs fent un tancament del grup i valorant el procés i els aprenentatges!

 

Com ho farem?

La nostra metodologia té diversos pilars clau: 

🛠️Presencialitat: Trobades en persona per generar un espai de diàleg col·lectiu i per crear xarxa.

🛠️Grup: el grup com a motor d’aprenentatge.

🛠️Combinació de reflexió crítica i acció educativa: Espais per qüestionar, reflexionar i aprendre per portar eines pràctiques a l’aula.

🛠️Dinàmiques participatives i vivencials: que fomentin el debat i la reflexió crítica tan individual com col·lectiva.

🛠️Materials complementaris: totes les sessions es complementaran amb lectures o altres recursos d’aprofundiment. 

En resum:


✏ 
A qui va adreçat?
Professorat, educadores sexuals, monitores, infermeres, metges, mares, pares, treballadores del món educatiu i social i totes aquelles motivades en transformar l’educació sexual.

🧙‍♀️ Quantes serem? Màxim 25 persones

👉 Quan serà?
26/11, 3/12, 10/12, 17/12
de 16 a 20.30

⏳  Quantes hores? 23 hores: 4 sessions de 4,5h cadascuna i 5 hores de treball a casa.

📍 On?
a Barcelona (lloc a definir)

👉 Quant costarà? 120€

*Si tens alguna dificultat per assumir el cost del curs, posa’t en contacte amb nosaltres perquè disposem de beques econòmiques. 

👉Potser t’interessa saber que…
El curs es fa en un espai accessible per persones amb mobilitat reduïda i compta amb l’opció d’interpretació amb llegua de signes!

👉 Ep! Aquest curs està reconegut pel Departament d’Educació!

Testimonis del curs

“El curs és molt necessari i molt recomanable. És molt pràctic, ja que ens dona eines reals per dur dinàmiques a l’aula i també per tenir en compte tot el què implica l’educació sexoafectiva. Com d’important és el rol de les formadores en un taller d’aquestes característiques i també de com d’importants són els comentaris que fem i com ens comportem d’avant dels i les adolescents el dia a dia. Jo crec que m’he revisat bastant.”

M’ha semblat molt interessant i he obtingut moltíssima informació durant tot el curs. Crec que els continguts i les sessions són molt dinàmiques i està molt bé. Acabem amb molta informació, amb molt material i molta reflexió.”

“M’ha agradat l’equilibri entre les explicacions més magistrals i les dinàmiques, tant individuals com participatives. Crec que la formació m’ha ajudat a obrir els ulls. Que tinc moltes coses que aprendre i que moltes d’elles vindran a través de l’experiència, però crec que podré identificar millor els meus prejudicis i barreres.”

Com acompanyem el cicle menstrual?

Com acompanyem el cicle menstrual?

Tallers per a educadores i famílies

Com acompanyem el cicle menstrual?

En aquest taller revisarem la mirada amb la que acompanyem el cicle menstrual des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per conèixer amb més profunditat el cicle menstrual i saber com acompanyar-lo, desmuntant el tabú i els mites que existeixen al voltant. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i reflexió.

⋅ Objectius

1. Fer una anàlisi crítica de la visió que la nostra societat té del cicle menstrual.

2. Desmuntar mites, falses creences i tabús.

3. Revisar de quina manera la visió social del cicle menstrual ens influeix com a persones i com a educadores, mares i/o pares. 

4. Dotar d’eines i recursos per acompanyar el cicle menstrual i el coneixement del cos.

⋅ Continguts principals

– El cicle menstrual i les seves fases.

– Anatomia dels genitals interns i externs.

– Tabús i mites en relació al cicle menstrual.

– Mètodes de recollida de sagnat.

– Revisió de les pròpies vivències i creences.

– La mirada i el paper de les educadores, famílies i/o referents en l’acompanyament del cicle menstrual i el coneixement del cos.

⋅ Metodologia

Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar el cicle menstrual sense caure en mites i prejudicis. 

✏  Nombre de participants

Aproximadament 30 joves/infants.

🧙‍♀️ Talleristes

El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

👉 A qui va adreçat?

Educadores, famílies i/o referents de joves i infants en altres àmbits.

⏳  Durada

Una sessió de 2 hores.

    Com acompanyem la sexualitat?

    Com acompanyem la sexualitat?

    Tallers per a educadores

    Com acompanyem la sexualitat a l’adolescència?

    En aquest taller repensarem l’educació sexual des d’una perspectiva feminista. Facilitarem eines a les educadores, famílies o referents adultes per acompanyar la sexualitat de joves. Ho farem a través de teoria i de dinàmiques pràctiques i participatives que generin debat i que permetin reflexionar sobre mites i tabús al voltant de la sexualitat i sobre com podem abordar-los.

    ⋅ Objectius

    1. Fer una anàlisi crítica del model de sexualitat i de l’educació sexual en la societat actual.

    2. Desmuntar mites, creences i tabús al voltant de la sexualitat.

    3. Revisar de quina manera el model de sexualitat hegemònic ens influeix com a persones i com a educadores

    4. Dotar d’eines i recursos per a l’acompanyament de la sexualitat

    ⋅ Continguts principals

    SESSIÓ 1

    • La sexualitat en un context patriarcal
    • Estat de l’educació sexual: models i paradigmes actuals i marc legal
    • Concepte de sexualitat i de salut sexual des d’una visió multidimensional
    • La sexualitat a l’adolescència: fugint de la adultcentrisme i revisant les pròpies creences. 
    • Eines per desmuntar tabús i mites:
      • Orientació del desig, diversitat sexual, identitat i expressió de gènere
      • Rols de gènere i sexualitat
      • Anatomia dels genitals
      • Masturbació
      • Les primeres vegades i la sexualitat 

    SESSIÓ 2

    • La comunicació sexual: límits, consentiment, conscens i tipus de comunicació.
    • Dinàmiques relacionals i eines per identificar comportaments nocius.
    • La mirada i el paper de les educadores en l’acompanyament.
    • FAQS: posem a prova el que hem après!
    • Coneixent els principals referents juvenils
    • Eines i recursos per l’acompanyament de la sexualitat

       

      ⋅ Metodologia

      Treballarem a través de dinàmiques participatives i vivencials, que fomentin el debat i la reflexió tant individual com col·lectiva. Es facilitaran eines i continguts teòrics claus per abordar l’educació sexual sense caure en mites i prejudicis. 

      ✏  Nombre de participants

      Aproximadament 20 participants

      🧙‍♀️ Talleristes

      El taller serà dinamitzat per dues talleristes.

      👉 A qui va adreçat?

      Educadores, famílies i/o referents de joves i infants en altres àmbits.

      ⏳  Durada

      Dues sessions de 2 hores cada una

        Aquesta web utilitza Cookies pròpies per al seu correcte funcionament. En fer clic sobre el botó Acceptar, acceptes lús daquestes tecnologies i el processament de les teves dades per a aquestes finalitats.   
        Privacidad